fbpx

Leasing czy Najem Długoterminowy?

 

Na początek co oznaczają w ogóle oba pojęcia?

Leasing​ – to bezpośrednie zabranie samochodu pod kredyt, aby być później jego właścicielem. 

Najem Długoterminowy​ – wynajmowanie samochodu podobnie, jak na przykład z wynajmem mieszkania. 

I teraz się pewnie zastanawiasz co jest dla Ciebie bardziej korzystniejsze Leasing czy Najem Długoterminowy samochodu (auta)? 

Jedno jest pewne, że jest to zależne od tego do czego będziesz używał samochód. 

Zacznijmy od Leasingu 

Dążą do niego osoby, które: 

1. Chcą mieć auto na własność. 

2. Intensywnie korzystają z samochodu robiąc nim duży przebieg bądź jeżdżąc nim w terenie. 

3. Chcą mieć je na zawsze bądź przekazać je następnym pokoleniom. 

Teraz czas na Najem Długoterminowy 

Dążą do niego osoby, które: 

1. Nie chcą tracić czasu na formalności tylko płacą i chcą mieć święty spokój oraz chcą cieszyć się korzystaniem z samochodu. 

2. Nie zależy im na byciu właścicielem tylko na używaniu auta. 

3. Nie używają tak intensywnie samochodu czyli, że nie pokonują dużych dystansów ani nie szarżują nim w terenie. 

Od powyższych reguł istnieją wyjątki 

Większość ludzi uważa ​przy Leasingu​, że po spłaceniu Leasingu musi już być właścicielem samochodu na zawsze albo go sprzedać lub przekazać rodzinie. Prawda jest jednak taka, że możesz w trakcie Leasingowania spokojnie zbyć swoje auto u firmy Leasingowej z której korzystałeś przy Leasingowaniu auta, a od tej reguły również są wyjątki, bo jest to kwestia wyboru firmy Leasingowej. 

Zaś ​przy Najmie Długoterminowym ​większość ludzi uważa, że korzystając z tej opcji nie ma w ogóle możliwości stania się właścicielem wynajmowanego auta i tu prawda jest zupełnie inna i tak samo, jak przy Leasingu tu również istnieją wyjątki od reguły, ponieważ jest to kwestia wyboru firmy wynajmującej samochody, a w praktyce większość firm Leasingowych jest również firmami zajmującymi się Najmem lub jak zwał inaczej Wynajmem Długoterminowym. 

Ile to wszystko kosztuje? 

Przy Leasingu​ jest tak zwana kwota wejścia, aby w ogóle uzyskać Leasing, którą można regulować niczym suwak w czasie płatności i w zakresie kwotowym od 1% do 40% wartości samochodu, a później już tylko raty Leasingu. Na przykład możesz zrobić tak, że wpłacasz na początku 1% wartości samochodu, a później przez następna lata płacisz raty Leasingu i na końcu płacisz reszty 39% wartości samochodu lub gdy uznałeś, że nie chcesz tego auta być później właścicielem to zbywasz ten samochód u firmy, której miałeś Leasing i tak jak wcześniej wspomniałem istnieje wyjątek od tej reguły, bo jest to kwestia wyboru firmy, u której bierzesz Leasing i czym masz dłuższy okres rat tym mniejsze masz raty. 

Zaś ​przy Najmie Długoterminowym ​nie masz kwoty wejścia, jak przy Leasingu, czyli nie masz żadnej wpłaty, bez której nie otrzymasz Najmu Długoterminowego. Więc płacisz tylko czynsz za wynajmowane auto. 

Zalety i Wady Leasingu 

1. Przy możliwość wykorzystania tarczy podatkowej (wysoka wpłata początkowa +plus krótki okres Leasingu) 2. ​Po spłacie kwoty wykupu auto staje się własnością Leasingobiorcy. 3. Wpłata własna od 1% do 40% wartości samochodu. 4. Długi okres finansowania. 5. Umowa Leasingowa zmierza do przeniesienia własności na użytkownika samochodu po zakończeniu umowy. 

6. Brak limitu kilometrów – przebieg samochodu nie ma wpływu na ratę. 7. Krótki okres badania zdolności kredytowej 8. Leasing Operacyjny nie jest uwidaczniany jako zobowiązanie w bilansie leasingobiorcy, nie powiększa zadłużenia i pomaga w podtrzymaniu dobrego wizerunku firmy. 9. Użytkownik ma dość dużą swobodę co do wyboru ubezpieczyciela i warsztatu naprawczego. 

Zalety i Wady Najmu Długoterminowego 

1. Udział własny wynosi 0%. 2. Stosunkowo krótki okres korzystania z auta od 2 do 4 lat (można dłużnej – tylko po co ? ) 3. Po zakończeniu umowy Klient oddaje samochód wynajmującemu (pozostaje prawo pierwokupu po cenie rezydualnej, czyli prognozowanej cenie samochodu, za jaką będzie można go sprzedać po ustalonym okresie jego eksploatacji.) 4. Umowa nie zmierza do nabycia przedmiotu najmu, choć jest taka opcja. 5. W ratę najmu mogą być wliczone (często są): ubezpieczenie, koszty serwisu (przeglądy serwisowe), opony i tym podobne. 6. Rata uzależniona jest od deklarowanego rocznego przebiegu 7. Po przekroczeniu rocznego limitu kilometrów użytkujący musi wnieść dodatkową opłatę 8. Długi okres badania zdolności kredytowej. 9. Użytkownik samochodu musi korzystać z serwisów i warsztatów wskazanych przez właściciela pojazdu. 10. Umowy nie widać w bilansie firmowym, czyli w zestawianiu finansowym firmy. 

Podsumowanie 

Aby dobrze wybrać co jest dla samego siebie korzystniejsze po przeczytaniu tego artykułu warto spotkać się z fachowym doradcą do spraw leasingu i najmu samochodów w tej kwestii, a po czym poznać dobrego doradcę? 

Po tym, że nie opowiada non stop jakie to ma wyczesane oferty tylko pyta się i słucha aktywnie w stylu: Co jest dla Pana/Pani ważne ? Jakie u Pana/Pani auto będzie mieć zastosowanie? I tego typu pytania, a jak doradca odbiega od odpowiedzi próbuje manipulować Tobą to nie ma sensu rozmawiać z takim człowiekiem. 

Autor artykułu: Ernest Pruszyński 

 

Udostępnij wpis:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
Share on pinterest
Pinterest

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

X